منتدى جامعة جنوب الوادى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

ظــــــــــــــروف الشباب هام جداا للبنات والشباب

4 مشترك

ظــــــــــــــروف الشباب هام جداا للبنات والشباب Empty ظــــــــــــــروف الشباب هام جداا للبنات والشباب

مُساهمة من طرف مجرد انسان الأربعاء مارس 25, 2009 12:39 am

الســـــــلام علــــــيكم ورحمة الله وبركاته

انا بقالى فترة كبيرة جدا عمال اقول انتظروا موضوعى انتظروا موضوعى وانا قاعد محلك سر
ولا كتبت اى حاجه خااااالص والنهارده بقى قولت لازم اكتب الموضوع ده عشان اشوف كل واحد
رائيه حيكون ايه عليه ؟؟؟؟

اولا : المــــــــوضوع ده انــــا عملتو ومعــــايا شريك فيه بس انا مش حقول اسمه واكيد لما يدخل يقراه حيعرف

ثانيا : انا حدخل فى الموضوع علطول وحكتب كل حاجة جوايا عشان اعرف ردكم لانوا يهمنى جدا يا احلى اعضاء منتدى الجامعة

انا يا جماعه فى الفترة اللى انا عيشتها او بمعنى اصح اول ما ابتديت اعرف وعقلى نضج شويه كده لاقيت حاجات كتير بتحصل وحاجات كتير بتتغير من سنه للسنه اللى بعدها فى الحب وفى المعامله وفى كل حاجه دلوقتى كل اتنين مرتبطين ببعض ميعديش عليهم سنه حب ويكونوا لسه صغيريين فى ثانويه او فى بدايه الجامعه والبنت تقول للولد تعالى اتقدملى رسمى طب ازاااااااااى ؟؟
بالنسبه للشباب برضو يكونوا لسه صغيريين فى الثانويه او فى بدايه الجامعه اول ما يحبوا ياكلوا عقول البنات بالخطوبه زى ما تقولوا ان الشاب عارف نقطة ضعف البنات وهى الخطوبه عشان تقول انه انسان جد ومش حيلعب بيا وتديله الثقه ويحبوا بعض طب ما هو ممكن يكون بيضحك عليكى وبيستغل كل ده فى انه يقولك حخطبك طب هو لو افترضنا بيحبها وعايز يخطبها طب ازااااااااى ؟؟؟

اولا: يا جماعه مش كل اتنين يقولوا اخطبها او تعالى اخطبنى هو مش حيعمل كده من يوم وليله اكيد فى ترتيبات للحاجات دى وافترضنا كل ده حصل يضمن منين والده ولا والدته ميعترضوش على كلامه ده وبعدين بلاحظ كل واحد يروح يكلم والدة البنت بانى هخطبها ويبقى بيحط نفسه فى موقف مش حلو وممكن يقل فى نظرهم لو خلى بكلامه ده قدامهم احنا مش عايزين كل حاجه يبقى كلام لان الكلام سهل جدا ومافيش اسهل منه احنا عايزين اول لما نلاقى الواحد لسه صغير ومش اد مسئوليه خطوبه ومواسم والكلام ده لازم يفهم حبيبته الموضوع ده وحتى لو هو مقتدر لازم حبيبته تقوله كده يعنى يكون فى مساعده مابين الطرفين وميبقاش طرف فيهم انانى عشان بجد العلاقات تستمر .............

نيجى بقى لحاجه تانيه موضوع ان الواحد لما بيجى بيتقدم عشان خاطر انسانه بيحبها بنلاقى ان فى ضغوط غريبه بتظهر ومتعرفش ظهرت منين وبشرط يكون الانسان ده لسه فى بداية حياته وعلى الحميد المجيد وعمل كده عشان خاطر الانسانه اللى بيحبها واللى فضلت تقوله لو عايز تثبت نيتك تعالى اخطبنى ويبدئوا يضغطوا على الشاب وعايزين كذا وكذا ......... الخ كل ده عشان مستغلين انه بيحب بنتهم ومستعد يعمل اى حاجه ونلاقى بعد كده البنت كمان بضغط وفى اللى بيستحملوا والبنت تستناه عشان بتحبوا وساعات بيبعدوا عن بعض غصب عنهم.......

فين الرحمة بقى بتاعت الناس والضغوط اللى بتظهر لما الواحد يجى يتقدم ليه ميحطوش ابنهم مكان الولد ده
طب ماهى بينتكم هى اللى بتقول كذا وكذا ولما بيجى يتضغطوا عليه كده يبقى مافيش جوااااااااااز
لازم نرحم عشان ربنا يرحمنا ومش كل بنت تبقى عارفه انه بيحبها تقوله اخطبنى وهى عارفه انه ميقدرش
ومش كل ولد يقول انا حخطبك ويكلم والدتها وفى الاخر اهله ميوافقوش يطلع صغير قدامهم
لازم نفكر شويه قبل اى خطوة احنا حنعملها

يـــــــــــــــــــــــارب الموضوع يعجبكم يــــــــــــارب
ومستنى ردكم يا احلى بنات وشباب الجامعة
مجرد انسان
مجرد انسان
مجرد انسان
عضو متميز
عضو متميز

http://dvd4arab.maktoob.com/showthread.php?t=493140

ظــــــــــــــروف الشباب هام جداا للبنات والشباب Empty رد: ظــــــــــــــروف الشباب هام جداا للبنات والشباب

مُساهمة من طرف vianouse الخميس مارس 26, 2009 12:03 am

الله تسلم ايدك والله تصدق الموضوع دا جانى فى وقته بجد

والموضوع بجد أكثر من رائع
vianouse
vianouse
ViP
ViP

ظــــــــــــــروف الشباب هام جداا للبنات والشباب Empty رد: ظــــــــــــــروف الشباب هام جداا للبنات والشباب

مُساهمة من طرف مروة الخميس مارس 26, 2009 9:35 pm

حتى يا مجرد انسان لو الاهل سهلوا عليه وهو انسان متكاسل برضه هيحس انهم بيضغطوا عليه لكن فعلا كتير بيبقى الاهل بيضغطوا على عريس بينتهم لدرجه الانفجار لغايته ما يضيع من بنتهم وهما متخيلين انهم كده بيعملوا لصالحها لكن لو هى بجد بتحبه هتوقف امام اهلها انا ليا صحبتى اجبرت اهلها على اسلوب معين للمعامله مع عريسها ولما بقول اجبرت مش معنى كده انه باسلوب وحش لكن بانها كانت دايما واقفه فى صفه وعندى كمان صحبتى تانية على العكس خسر خطيبها علشان تحكمات اهلها
امابخصوص الاولاد اللى بيعشموا البنات بالجوز دول اكيد مرضى لانها خلوا الخداع اسلوب حيتهم
مروة
مروة
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمة من طرف vianouse الخميس مارس 26, 2009 11:46 pm

الله تسلم ايدك يامروة كلام جميل بجد
vianouse
vianouse
ViP
ViP

مُساهمة من طرف dr_mido_20012000 الجمعة مارس 27, 2009 1:39 am

كلام جميل يا مروة وربنا تسلم ايدك يا مجرد أحمد كمال موضوع غاية في الروعة
تحياتي
dr_mido
dr_mido_20012000
dr_mido_20012000
Admin

http://www.svuq.co.cc

- مواضيع مماثلة